Skip to Main Content (Press Enter)
Хочу посмотреть...

Calea spre GR86

Originile „Hachi-Roku”
  • Istoria aventurilor memorabile

    Deși ADN-ul comun cu GT86 este evident, noul GR86 își trasează originile încă din 1960. De la estetica sportivă la senzațiile din competiții, de la motoarele boxer la reducerea greutății, noul coupe 2+2 cu tracțiune spate este inspirat dintr-o serie lungă de mașini sport autentice din trecutul mărcii. Descoperă aventura în care bucuria de a conduce te însoțește la fiecare viraj.

Sport 800 „YOTA-HACHI" (1965 - 1969)


Motor: 790 cmc, 2 cilindri opuși orizontal

Putere: 45 CP

Masa: 580 kg

Configurație: Motor în față / tracțiune spate

Cu afecțiune numită „Yota-Hachi" sau „Toyota 8" în forma prescurtată în japoneză, micuța Sports 800 din anii 1960 a fost primul model sport de serie produs de Toyota. Echipată cu un motor „boxer" de 790 cmc cu cilindri în opoziție orizontală care acționa roțile din spate și o caroserie realizată dintr-o combinație subțire de oțel și aluminiu, S800 a oferit senzații ușoare și o economie senzațională. A devenit o alegere populară în competițiile motorizate japoneze, iar agilitatea și aerodinamica acestei mici rachete de buzunar au adus reușite memorabile pentru Toyota în cursa de 24 de ore de la Fuji din 1967, ocupând locul trei în spatele a două 2000GT-uri puternice.

2000GT

1967 – 1970

Motor: 1980 cmc, 6 cilindri în linie

Putere: 150 C. P.

Masa: 1123 kg

Configurație: Motor în față / tracțiune spate

Primul supercar din Japonia? Fără îndoială. Unul dintre cele mai atrăgătoare profiluri de mașină sport din lume? Cu siguranță. GR86 își datorează stilul său rafinat poziției elegante a modelului 2000GT și liniilor încântătoare în forma sticlei Coca-Cola. Prin colaborarea cu Yamaha Motor Co., faimosul 2000GT a căpătat notorietate datorită rolului său în filmul lui James Bond „You Only Live Twice".

Mai departe de ecran, impactul său a fost la fel de semnificativ. Un motor de clasă mondială cu 6 cilindri în linie și o structură atrăgătoare cu tracțiune pe roțile din spate, a intrat în competiție cu cele mai de seamă mașini europene ale vremii. În plus, a stabilit numeroase recorduri de viteză și a obținut victorii în cursele de motorsport pe circuit.

AE86 „HACHI-ROKU”

1983 – 1987

Motor: 1587 cmc, cu 4 cilindri în linie

Putere: 124 C. P.

Masa: 970 kg

Configurație: Motor față / tracțiune spate

De la origini modeste ca mașină de familie până la simbolul cult, ușoara Corolla AE86 oferă și astăzi șoferilor o experiență autentică și pură, greu de replicat. Cunoscută sub numele de cod al șasiului, AE86 sau „Hachi-Roku" (în japoneză, „opt-șase") împarte multe dintre atributele sale cu GR86, un model distractiv de condus.

De la motorul său de 1,6 litri cu turație ridicată la direcția comunicativă și manevrabilitatea tracțiunii spate, AE86 a devenit timp de decenii alegerea preferată a piloților, drifteriștilor și personalizatorilor. Modelul este și protagonistul unei serii japoneze de manga și anime despre cursele de stradă numită „Initial D". Practic, nu există nimic din ce AE86 nu poate realiza.

GT86

2012 – 2021

Motor: 1998 cmc, cu 4 cilindri opuși pe orizontală

Putere: 197 C. P.

Masa: 1240 kg

Configurație: Motor față / tracțiune spate

După o pauză de cinci ani, Toyota a revenit în lumea mașinilor sport într-o mod spectaculos. Compact, ușor și cu un centru de greutate redus, GT86 aduce elementele mult așteptate de pasionați. Adepții modelelor S800 și 2000GT au rămas, de asemenea, încântați, de apariția motorului „boxer" cu cilindri dispuși în opoziție orizontală și a designului fluid care a făcut o reverență.

Cu laude din partea jurnaliștilor auto din întreaga lume pentru modul în care a oferit senzații puternice șoferilor de toate nivelurile de abilități, GT86 a rescris regulile pentru mașinile sport accesibile. A lăsat o amprentă și în motorsport printr-o victorie notabilă în clasa sa la cursa de 24 de ore de la Nürburgring din 2012 și cu succesele înregistrate la Super GT, anduranță, raliu și Gymkhana.